3 oktober 2017

Mordpodden

Jag trillade över mordpodden, ja jag erkänner jag föll för reklamen som jag sett både på facebook och instagram, men eftersom jag helst läser deckare så kände jag att jag ger det en chans. I Mordpodden pratar man om riktiga fall, de som har podden har tagit del av vad som kommit fram på rättegångar och polisutredningar, de officiella delarna, och återberättar sedan händelserna och i slutet får man veta vem som verkligen var förövaren och även vilket straff den/de fick. Om ni vill lyssna så kan ni gå in på  Radioplays hemsida. De olika säsongerna har olika teman och här nedan kan ni se vilka teman de har och varje avsnitt är ca 30 minuter långt och det är kring 10 avsnitt på en säsong.

Säsong 1  Småland
Säsong 2  Skåne
Säsong 3  Norrland
Säsong 4 Stockholm

Har ni tips på fler poddar?  Jag har hört talas om att det även finns en Rättegångspodd som ska vara riktigt intressant.

3 kommentarer:

  1. Thrillerpodden, svenska mordhistorier, Creepypodden, Small Town Murderer och sen finns det en hel del bra och intressant på P3 Dokumentär :)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen Mordpodden! Har börjat lyssna på Rättgångspodden, den är väldigt intressant hittills :). Jag har flera tips men de är på engelska, går det bra eller vill du ha svenska? :)

    SvaraRadera
  3. Svenska mordhistorier är en annan podd om både sanna och några fiktiva fall. Mest om sanna kriminalfall.
    Finns flera svenska som är några år gamla, har tex lyssnat på Spår, där de istället riktar in sig på feldömda fall. Så flera avsnitt om samma fall.

    Sen har jag lyssnat på flera engelspråkiga från USA, Canada och Australien. Det som gjorde att jag började med det var att någon tipsade mig om Serial, och utifrån den hittade jag fler och fler. Så om du vill ha fler ej svenskspråkiga kan jag ge fler tips.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...