23 juli 2017

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge

Imdb:  Betyg 7.0/10

Handling:
Kapten Jack Sparrow är återigen jagad av sin gamla nemesis den skräckinjagande Kapten Salazar, som tänker förgöra varenda pirat på havet (eftersom han är död kan han inte bestiga land) och Kapten Jacks enda hopp om överlevnad är att försöka hitta Poseidons mytomspunna treudd, en kraftfull klenod som ger ägaren total kontroll över haven.

Mina åsikter:
(spoiler varning om ni inte har sett tidigare filmer)
I stället för att det är Will som letar efter Jack Sparrow, så är det Wills och Elizabeths son Henry som letar efter han för att få hjälp i sitt försök att rädda sin pappa och efter vägen lär han känna Carina Smyth. Jag gillar storyn kring Henry, även kring Carina finns det en lite oväntad story som jag gillar, och i den här filmen får vi veta hur Jack Sparrow egentligen fick sitt namn.
Jag såg filmen på bio och den var SÅ himla bra, det är så snyggt gjort med alla effekter och jag älskade alla mindre storys och hur huvudstoryn verkligen fick en bra början mitt och avslut, det är mycket action, det är en del kärlek till höger och vänster, en drös snabba roliga kommentarer (oftast då från Jack) och även en gnutta sorg. Det är inget måste att ha sett de tidigare filmerna men men får ett mer djup i det man ser om man har sett det. Direkt den här filmen går att köpa så kommer jag köpa hem den och se den igen, så bra tyckte jag den var, är även jätte sugen på att se om de tidigare filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...