21 juli 2017

Helgfrågan v.29

Precis som för Mia så blev det tyst här, 8 dagar med agility nästan från morgon till kväll + barnen gjorde att tid och energi till att läsa eller blogga inte fanns. Nu har jag börjat återhämta mig och börjar med att svara på Mias fråga,
Vad gör ni när högen med orecencerade böcker bara växer?
Jag tycker det är ett problem när jag har 3 böcker som ligger och väntar, helst ska jag recensera böcker direkt men ibland blir det inte så, men jag har en  "regel" att före måndasskiftets slut ska alla böcker jag läst den månaden vara recenserad, då kan jag lägga länkar i min månadssammanfattning och jag kan inte låta bokhögen vid datorn växa sig hur enorm som helst!

Bonusfråga: Läser du något bra nu?
Just nu har jag läst halva Midnatts stjärnan och Trogen intill döden, jag gillar båda och det ska bli spännande att se hur de slutar, sen har jag en enorm hög med böcker som kommit hem som jag vill läsa så jag har många intressanta böcker som ligger och väntar på mig :) (bilder på instagram)

9 kommentarer:

  1. en hög recensionsböcker är inte kul

    SvaraRadera
  2. Jag läser inte alls för tillfället. Det är ovanligt, men tvunget annars stjäl läsandet tid från skrivandet och deadline närmar sig med stormsteg.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också vilja ha böckerna recenserade vid månadens slut men det funkar inte om jag har en bra läsmånad :-)

    SvaraRadera
  4. Blev tyst hos mig också :)

    SvaraRadera
  5. Jag publicerar bara två recensioner i veckan så alla är inte "ute" när månadssammanfattningen kommer, men skrivna brukar de vara :)

    SvaraRadera
  6. Den regeln kan jag nog inte alltid hålla, men det är en god idé som man borde testa praktisera. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag försöker också blogga så de hamnar under månaden då jag läste dem. Ibland kan det blir lite stressigt.

    SvaraRadera
  8. Jag måste sätta fart på läsandet med, kommit så i otakt.

    SvaraRadera
  9. Midnattsstjärnan vill jag påbörja snart.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...