20 juni 2017

Mons Kallentoft & Markus Lutteman - Leon

Bok två i Herkulesserien.
Handling
Filmen visar en skräckslagen pojke som är fängslad i en bur i ett okänd bergrum. Som en mörk, lejonlik skugga rör sig kidnapparen i bakgrunden, under en klocka som obönhörligen räknar ner.
När kriminalinspektör Zack Herry ser den direktsända filmen förstår han vilket fruktansvärt öde som väntar pojken om de inte hittar honom i tid. Men samtidigt håller Zack på att förlora kampen mot sitt missbruk och då även banden till hans vän och kollega Deniz. I ett mörkt och kallt Stockholm följer en skoningslös lek - en lek där Zack aldrig har varit närmare döden.

Mina åsikter
Vissa som skriver om boken ser likheter med Herkules första stordåd, kampen mot det nemeiska lejonet, men jag har aldrig läst någonting om Herkules så jag vet inte. Men jag vet att det här är en riktigt bra serie även om jag egentligen inte alls borde gilla Zack så fashineras jag och vill läsa mer om hur det kommer gå för han. Sen har den här serien väldigt spännande fall i varje bok (läser tredje boken - Bambi - just nu) och jag förstår mig på Zacks missbruk, den här serien är just nu mitt missbruk - bara lite till. Den som gillar deckare måste läsa den här serien, handlingen flyger fram från första sidan, det händer massor, det är intressanta karaktärer och jag blir berörd på många olika sätt i böckerna.
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  adlibris bokus cdon

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid haft svårt för Kallentoft, men den här kanske jag borde läsa. Låter spännande.

    SvaraRadera
  2. Jag börjar närma mig slutet i fjärde delen nu och den är precis lika svår att lägga ifrån sig dom de andra.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...