27 maj 2017

Svar på sommarläsningsenkäten

1. Brukar du läsa mer eller mindre, eller som vanligt på sommaren
Jag tror att jag brukar läsa som vanligt, sommar innebär nog mindre lästid egentligen eftersom man har båda barnen hemma på heltid och man hittar på så många aktiviteter.

2. Läser du samma typ(er) av böcker som under övriga delar av året, eller läser du något speciellt på sommaren? 
Jo det gör jag men jag brukar försöka läsa lite mer somriga böcker ex romaner, ungdomsböcker osv.

3. Beskriv den ultimata sommarläsningsplatsen! Inkludera gärna smaker, dofter os.v.
Ute i hammocken/hängmattan/solstolen/filten, man är i alla fall ute, läser en väldigt bra bok, man hör fåglarna kvittra, har en skål med frukt, bär och grönsaker de flesta plockade direkt i trädgården.

4. Vilken bok är perfekt för en slö dag på stranden/i hängmattan? 
En ungdomsbok som är lättsam och snabbläst tycker jag är bäst när man har en del störning runtomkring.

5. Berätta om en bra bok som utspelar sig på sommaren! 
Sarah Dessens böcker brukar utspela sig på sommaren, även Jenny Han har somriga böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...