28 maj 2017

Mats Ahlstedt - Öga för öga, tand för tand

Bok två i serien om profileraren Ella Werner
Handling
När Ella Werner som är gärningsmannaprofilerare vid Göteborgspolisen får ett brev undertecknat med bokstaven L så återkommer hennes mardrömmar om maken och advokaten Leonard, som omkom strax efter en rättegång om grov mordbrand och illegalt spel. Samtidigt så begås en rad spektakulära mord vars tillvägagångssätt gör att polisen misstänker att terrorister ligger bakom. Ella börjar i hemlighet gräva i den gamla rättegången och upptäcker att det finns kopplingar till morden. Men när ingen annan vill se det hon ser utan stirrar blint på en terrorister så gräver Ella djupare och djupare ner i sitt egna förflutna men det hon satsar för att vinna kan vara hennes eget liv.

Mina åsikter (spoiler varning)
Jag gillar verkligen att vi får följa en profilerare, men jag reagerar både i den här boken som i den första delen över att hon springer ute i fält så mycket utan att någon reagerar. Men jag tror att nu när Ella fått bearbeta sitt förflutna att hon kommer bli starkare och det ska bli riktigt spännande att läsa nästa bok för att få lära känna Ella ännu mer och jag gillar Mats Ahlsteds böcker, han skriver så handlingen flyter på riktigt bra och det är typiska "bara ett kapitel till" böcker.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris bokus cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...