22 april 2017

Val McDermid - Under ingrodda ärr

Tony Hill och Carol Jordan #2
Psykologen och experten på gärningsmannaprofiler, Tony Hill, har precis blivit tillsatt att utbilda sex erfarna poliser i att profilera brottslingar. Som övningar ger han den blivande specialstyrkan i uppgift att se om det finns något samband mellan trettio tonårsflickor som spårlöst försvunnit de senaste åren. Bara en av dem hittar ett samband, men det leder fram till en känd tv-profil och avfärdas av de andra, men när någonting händer den polisen så måste de börja tänka om och titta närmare på vad hon har hittat.

Jag älskade mord i sinnet när det gick på tv, vilket gör det lättare att komma in i handlingen när man känner till karaktärerna för jag kommer inte ihåg någonting från första boken för det är väldigt många år sedan jag läste den. Det händer saker genom hela boken, så man vill bara läsa mer och mer, man får veta saker ur flera synvinklar, så det är fördel när man känner till några karaktärer då blir det lite färre personer att hålla koll på men jag tyckte att det flöt på riktigt bra ändå. Jag vill läsa nästa del i serien men just nu har jag fått hem väldigt många nya böcker så mina hyllvärmare får vänta.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris




1 kommentar:

  1. Mord i sinnet är en av mina favoritserier men jag har inte läst en enda av böckerna. tack för tipset!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...