1 november 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 44


Den här veckan så undrar barnboksbloggen hur vi gör för att markera var vi är i en bok, om vi viker hundöron eller använder bokmärke? Och hon vill gärna se bilder på våra fina bokmärken eller andra smarta lösningar.

För mig är det ett stort NEJ att vika hundöron, absolut förbjudet. Nu med en liten här hemma, liten och liten men i alla fall i den åldern där man inte förstår att böcker ska man vara rädd om utan han kan gärna få för sig att riva ut en sida eller kasta böckerna i golvet eller varför inte kasta sig i mammas famn när mamma sitter på golvet och läser (knosa massa sidor...) Så tyvärr har jag fått en del böcker i lite mindre bra skick på grund av världens bästa son, men själv gör jag inge hundöron. Jag använder det mesta som bokmärken, gärna de här hårda lapparna som sitter fast i nya kläder (speciellt de på ytterkläder) de håller lite längre och det gör ingenting om de går sönder eller försvinner.

5 kommentarer:

  1. Ja oj, sådant får man nästan räkna med när man har små barn hemma :)

    SvaraRadera
  2. När jag läste din sons behandling av dina böcker, mina var lite snällare men visst blev det lite misshandel av böcker då och då. Men jag tänkte på en annan sak från de var små att de drog gärna ur bokmärket för mig så för att ha någon aning om jag var försökte jag oftast lägga på minnet vilken sida jag var på. Så gör jag oftast nu med men nu får oftast bokmärket vara ifred.

    SvaraRadera
  3. viker inga hundöron =)
    använder olika bokmärken, ibland nått kvitto eller sånt som ligger nära ;-)

    SvaraRadera
  4. Låter lite klurigt att hålla sina böcker i ursprungsskicket :) Jag skulle hellre aldrig vika.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...