5 november 2016

Selmas saga

Året julkalender heter Selmas saga, jag såg trailern för den i morse och min första tanke och känsla var ÄNTLIGEN!! I Selmas saga får vi följa åttaåriga Selma och uppfinnaren Efraim von Trippelhatt ut på en äventyrsresa till tomtens rike på Nordpolen, detta för att se om Tomten verkligen finns på riktigt och för att Selma vill prata med tomten om sin önskan om att familjen ska få behålla sitt hem. För Selma har fått veta att hennes familj inte har råd att bo kvar i sitt hus och kommer vräkas,


Det är Per Simonsson och Stefan Roos som har skrivit årets julkalender, de skrev även Tjuvarnas jul som visades 2011. Årets julkalender är inspelad bland annat på Skansen, Årsta slott och Haga slottsruin i Stockholm. I rollerna får vi bland annat se Johan Ulveson som den galna vetenskapsmannen och barnen spelas av Ester Vuori och Leo Hellenius i övriga roller syns Björn Gustavsson, Shima Niavarani och Ing-Marie Carlsson.

Kommer ni se årets julkalender?

Om ni vill se trailern så finns det på svts facebook sida och på deras hemsida.
http://www.svt.se/barnkanalen/julkalendrar-i-svt/

2 kommentarer:

  1. Jag får se om jag kollar på den. Annars brukar jag se om gamla favoriter :)

    SvaraRadera
  2. Av trailern så verkar den superbra :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...