10 november 2016

Karin Slaughter - De fångade

Bok nr 10 i serien om Will Trent.
En före detta polis med tvivelaktigt rykte hittas mördad, blodiga fotspår på brottsplatsen avslöjar att en kvinna har varit på plats och det finnas massor av blod så det måste finnas ytterligare ett offer, är det kvinnan som har kommit undan eller någon annan? När Will Trent börjar nysta i fallet så pekar många ledtrådar på hans fru som det var över ett år sedan han pratade med, men eftersom hans flickvän och hans chef båda är insatta i Wills liv så försöker de göra allting för att Wills fru inte ska lyckas förstöra Wills liv. Will är nämligen lindad runt hennes lillfinger, de har känt varandra sedan de var små och de vet allting om varandra och ingen av dem har levt något lätt liv men hans fru har en tendens att försvinna och sen dyka upp som gubben i lådan som att hon aldrig varit borta för att sen försvinna igen, men den här gången har han gått vidare vilket inte är populärt.

Jag gillar verkligen den här boken, den är riktigt spännande och det är mycket som händer och man får svar på alla frågor på ett riktigt bra sätt. Ja jag ogillar Wills fru men samtidigt är det kanske inte konstigt att hon är så som hon är med tanke på allting som hon har gått igenom. Det finns många karaktärer man verkligen älskar och några man verkligen ogillar och det ger boken så mycket mer djup, jag tycker att delen där man fick läsa ur Wills frus synvinkel var väldigt viktig för boken.
När jag läste boken hade jag ingen som helst aning om att det var del tio!! i en serie, men det var med andra problem att läsa den här fast man inte hade läst de tidigare delarna.
betyg 5 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris harpercollins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...