19 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 42

Den här veckan undrar barnboksbloggen:
Hur ser din familj och dina vänner på ditt bloggande och läsande? Är de nyfikna, stöttande och gladda för ditt intresse eller tycker de att det tar alldeles för mycket tid och energi? Hur bemöter du detta i så fall? Ser du själv till att prioritera ditt intresse även om omgivningen inte är stöttande?

Min familj vet så klart att jag läser mycket och har en bokblogg, men de är inte så boknördiga av sig, men de vänder sig till mig om de behöver lite lästips. Däremot har jag ett väldigt stort hundigt intresse och mina vänner är hundnördar, vi tävlar agility och rallylydnad tillsammans så böcker är inte ett gemensamt intresse och det är inte många av dem som vet att jag läser mycket eller har en bokblogg. Min sambon har full förståelse för mina hobbys och tycker det är bra att jag har dessa och inte bara fokuserar på barnen utan att jag gör saker som är jag!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande med hundaktiviteterna! Jag har tänkt så länge att jag ska prova lite med min hund men det har aldrig blivit av, däremot är jag ju ute och springer med henne :) Men hon är så otroligt studsig och smidig att agility hade varit toppen för henne.

    SvaraRadera
  2. Bra att ha en sambo som är förstående :)

    SvaraRadera
  3. Om någon vän/bekant frågar mig om lästips brukar jag bli lite ställd, för det finns så många böcker jag skulle vilja tipsa om. Ibland brukar jag då säga att de ska kolla på bloggen där allting finns samlat :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...