10 februari 2016

Bokrensning 2016


Jag har just rensat ut 70 böcker, det är både lästa och olästa böcker som ska få flytta hemifrån!

Nu har jag gått igenom nästan alla mina böcker och det blir 102 böcker som ska få flytta, vilket känns jätte skönt!! Eftersom vi har möblerat om lite här hemma så har jag den stora djupa bokhyllan numera i sovrummet och jag hoppas att i framtiden kommer alla mina olästa rymmas i den och så småningom minska ner ännu mer efter det.
Men att börja året med att rensa ut 100 böcker och super pepp på att läsa massor av hyllvärmare i år och försöka begränsa mina bok inköp till de som jag verkligen kommer läsa och som är olästa delar i serier jag är i kapp med så tror jag att jag kommer lyckas rätt bra.  Det har blivit en bra start, vi får se om några månader hur det går då. 


Jag borde kanske räkna och se hur många olästa jag har, men vet inte riktigt om jag orkar det just nu, om jag ens vill veta, kanske vill förneka det stora antalet fortfarande ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...