2 november 2015

Catrine Tollström - Experimentet



Det ska bli den största satsningen inom den svenska reality-tvn, man har som vanligt valt ut personer som kommer göra sig bra på tv, extrema personligheter och den här reality såpan utspelar sig liknande robinson. Det är några som bor i hyddor på ena sidan ön, det är tävlingar och utröstningar, men på andra sidan ön bor några deltagare och där är det ett hotell fullt med personal, bra mat, sköna sängar och plastikoperationer. 
När kontakten med fastlandet oförklarigt bryts så blir det psykologiska spelet mellan deltagarna och även personalen som är på ön börjar titta snett, för snart börjar personer försvinna och det verkar finnas någon på ön som vill alla något ont. Men man börjar då oxå inse att det är någon som måste ligga bakom allting som händer och vem kan man egentligen lita på. 

Det här är en spännande bok, med starka karaktärer, olika personligheter och den känns väldigt välskriven. Man känner igen de typiska såpa deltagarna, de som vill göra karriär till varje pris och sen  har vi även med en riktig norrlänning (Pitebo) Juhani. Han känns verkligen äkta och jag tror det är så där många ser oss som bor här uppe. 
Jag tänker inte förneka att det var extra roligt att få läsa en bok med en Pitebo i eftersom jag varit där så många gånger. Den här boken har vändningar hit och dit och det är väldigt målande skrivet så det känns verkligen som att jag kan se miljön och karaktärerna framför mig.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  HarperCollins  Adlibris  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...