10 oktober 2015

Karin Slaughter - Blonde hair, blue eyes

Den här novellen fick jag skickad till mig från HarperCollinsNordic förlag, det är som en epilog/novell till Karin Slaughters bok De vackraste. 
Det här är en psykologisk thriller och jag gillar att man i den här novellen får veta lite vad som hände innan De vackraste börjar, man får lite mer handling och lär känna fler karaktärer som man kanske annars inte hade fått lära känna på samma sätt.
Men det är en typisk novell, lite för kort och tyvärr har den ju som inget slut när hela novellen är en början på något större.


Vi får följa Julia Carroll som är misstänksam till att det har försvunnit en del unga vackra flickor, bla en som var på väg för att köpa glass men nu är spårlöstförsvunnen och alla blir nonchalerade av polisen för de tror att det är flickor som träffat någon kille eller som bara har åkt iväg för att de känt för det. Julia försöker få fram mer information om flickorna men att stoppa näsan i blöt brukar aldrig vara en bra egenskap när det gäller böcker.

Så stort tack till HarperCollins som skickade mig den här e-novellen att läsa innan jag fick De vackraste som rec.ex. 

Har ni läst novellen eller boken, eller båda? 


1 kommentar:

  1. Inte något jag har läst, har inte ens hört talas om tror jag men kul att läsa om :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...