25 juni 2015

Lena Matthijs - En bror för en syster



Jag visste först inte om att det här var del fyra i en serie men eftersom det var ett rec.ex så läste jag boken fast jag hoppade in mitt i serien, och det kommer jag inte ångra, men känner ett stort sug nu att läsa de tre andra böckerna! Någon som läst den här serien? Som kanske vet om det här var en av de bättre eller sämre i serien? Så jag vet vilka förväntningar jag ska ha på övriga böcker i serien :)

En polisjakt slutar i en våldsam bilkrasch, där det i båda bilarna sitter varsitt brödrapar och en bror dör och en annan försvinner spårlöst efter att ha polisen en blodig hämnd. En vecka senare sprängs en bil när poliserna ska undersöka den stulna bilen som blivit dumpad på en skogsväg, en av poliserna blir allvarligt skadad och man vet inte om han kommer överleva.
Hasse  Nelander-Wein och hans kollegor i Borås blir indragna i att leta efter den försvunna mannen, för han är huvudmisstänkt för bilbomben, men ju mer de nystar i de få ledtrådar de har desto fler misstänkta personer får de men tillslut inser de att de har blivit förda bakom ljuset och att den de letar hela tiden har funnits framför näsan på dem. 

Wow! Jag hade verkligen inte höga tankar om den här boken, jag hade inte hört talas om Lena Matthijs tidigare och inte läst några recensioner om hennes böcker men någonting med handlingen lockade mig och det jag fick var en spännande bok med högt tempo med en text och handling som flyter på och många intressanta karaktärer.
När boken tog slut ville jag ha mer så nu väntar jag på att få hem en till bok i serien! 


 Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon


1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...