12 juni 2015

Emelie Schepp - Vita spår

Bok 2 i serien om åklagaren Jana Berzelius.

En död thailändsk kvinna har hittats inne på toaletten på ett x2000 tåg i Norrköping, med sig hade hon en väninna som nu är försvunnen. Vilka är kvinnorna och var är de på väg? 
Jana kopplas in som förundersökningsledare, men fallet blir mer personligt än Jana hade kunnat tro och återigen måste hon ta tag i sitt förflutna. Kriminalkommissarie Henrik Levin och hans kollegor får upp ett spår och misstankarna riktas mot en man som Jana helst vill glömma men nu måste hon skynda sig att hitta han före poliserna gör det för annars kommer det komma fram vem Jana egentligen är.


Sen jag läste första delen Märkta för livet så har jag väntat på att fortsättningen skulle komma ut!Och äntligen har den kommit och jag har fått läsa den och jag blev verkligen inte besviken!
Men jag förstod inte riktigt allting som Jana förstod i slutet, men jag hade inga aningar om vem den största skurken i den här boken var. Så mig lyckades verkligen Emelie lura och hon höll mig fast i storyn genom hela boken, det händer väldigt mycket utan att bli för mycket, vi får veta mer om de olika karaktärerna utan att de tar över. Även om så klart Janas privatliv och själva fallet flätas ihop väldigt mycket, nästan hela tiden. 
Jana gör inte alltid det som man enligt regelboken ska göra utan försöker hantera sitt förflutna i första hand för hon har inte all fakta men hon vet att det inte är någonting som hon vill ska komma fram. 
Fortsätter Emelie Schepp att skriva så här spännande deckare med intressanta karaktärer så kommer hon blir sveriges nutida deckardrottning.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på Adlibris  CDON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...