17 december 2014

Sarah Rees Brennan - Outtalat

Det här var en överraskningsbok, alltså en bok jag inte beställt som rec.ex och när jag fick hem den blev jag glad för jag hade ångrat mig lite, jag hade hört bra om den här serien av de som läst den på engelska och om den inte hade trillat ner i brevlådan kanske jag hade missat att läsa Outtalat.

Kami Glass bor i Sorry-in-the-Vale och hon har alltid haft en kompis som hon kan prata med men inte se, de talar genom tankar och han heter Jared. Det är på grund av Jared en del tycker att Kami är konstig, låtsas kompisar har man bara när man är liten och Kami borde ha vuxit ifrån det.
Men trots det så har Kami funnit sin plats och är trygg med den hon är, hon har precis lurat en av sina kompisar till att de ska starta en skoltidning och snart får de mer att skriva om eftersom det händer konstiga saker i skogen och det börjar två nya pojkar på skolan.
Dessa pojkar är kusiner och bor på  Aurimere slott som varit öde ett tag men nu har familjen återvänt och med dom börjar alla rykten att gå, och många är rädd för den återvändande familjen.
Kami som är ung och vars föräldrar inte pratar om familjen som bor i slottet blir nyfiken och börjar snoka för att få reda på så mycket som möjligt om familjen och helt plötsligt så kanske pojken i hennes huvud är nyckeln till hemligheterna men när hemligheterna kommer fram är helt plötsligt Kami och hennes vänner i fara.


Stort tack till Modernista som skickade Outtalat till mig när jag själv inte hade insett att det här vore en bok för mig.Visst boken är till viss del förutsägbar men det är ju väldigt många böcker om man har läst många av en viss genre så det störde mig inte alls.
SPOILER VARNING!! 

Jag tyckte det var lite jobbigt när det visade tecken på triangeldrama men tyckte inte riktigt att det blev något utan det fanns antydningar men det hände inte så mycket att det störde utan det var mer rivalitet pga andra saker inte pga Kamis kärlek.
Jag blev sentimental de där sista sidorna när Jared avfärdade Kami, för han kan inte vara seriös va? 

SLUT SPOILAT!!
Jag hoppas nästa del i serien kommer ut snart, men den verkar inte vara med i de som kommer ut hos Modernista i vår så kanske nästa höst?

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...