11 augusti 2013

Tv - serier [v32]

Continuum s2x13  *säsongsavslutning*
Direkt Echer sa att han var Alecs pappa så förstod jag att Jason måste ju vara hans son. Men att Alec skulle åka till framtiden, jag misstänkte det men inte att han skulle åka själv.
Att han mörka är den som har tagit alla de andra? och låst in dem.

Och att Carlos tog med sig Betty och åkte till Julian och hans mamma.
Continuum har blivit upplockad för en tredje säsong.

the Killing s3x11-12  *säsongsavslutning*
Linden fick ihop det med sin chef igen och hon verkade så lycklig.
Holder och Kallies mamma var på Bullets begravning tillsammans, Bullet hade tydligen föräldrar som brydde sig, i alla fall nu när hen är död.

Kul att se att hon Bullet var kär i hade skaffat sig ett jobb och kanske fått lite ordning på sitt liv, hennes kille verkar då ha kommit till insikt om att få ordning på sitt liv.
Men att man genom alla avsnitt inte hade någon aning om vem som skulle vara skyldig till Kallies försvinnande och till att Adrian försvann. 

Men det var verkligen många olika brottslingar i den här säsongen, men att en polis dödar 21 flickor och sen försöker lura Linden så att hon ska döda han.

the Fosters s1x10 *serie uppehåll*

Nu blir det ett långt uppehåll, först i Januari 2014 får vi se fler avsnitt på den här säsongen.
Usch vad jobbigt för Callie att sitta i en rättegång mot Liam.

Vad tråkigt att Wyatt åkte för jag shippade verkligen Callie med han för jag tycker det är för tidigt att hon och Brandon skulle få ihop det och att det skulle bli massa problem. 
Vilket det nu blev, som att Jude kom på dem och att Callie sen stack för att ge Jude en chans att bli adopterad och få leva som en riktig familj. Förstår dock inte varför Callie och Brandon skulle förstöra så mycket när hon äntligen ska få sig ett permanent hem.
Stef och Lena gifte sig på slutet men vilka jobbiga föräldrar de har som lägger sig i och ska köra över sina barn, Lenas föräldrar är i alla fall mer förstående och stöttande. 


Switched at Birth s2x19
Äntligen fick Nikki veta sanningen om att hennes pappa verkligen blev skjuten när han sålde droger.
Senatorn har verkligen grävt sig en grop nu börjar alla misstänka massa saker kring han och jag förstår att Kathrine blev orolig att Daphne har ett förhållande med han med tänkte på Jeff. 

Det är så skönt att det inte är massa fokus på Bay och att hon ska hamna i trubbel hela tiden utan nu får hon äntligen leva lite och vara lycklig.

Teen wolf s3x10Scotts mamma är verkligen en supermorsa. Men att Dereks "tjej" skulle ta Scotts mamma och Stiles pappa (parent or guardian) och jag förstår att Scott inte ansåg att han kunde göra annat än att gå med i alfapakten för att rädda dem. Och Derek kan ju rädda sin syster men då blir han av med sina krafter och blir mänsklig igen.
Vad lite Allison, hennes pappa, Isaac och tvillingarna är med just nu, det tycker jag är jätte tråkigt.
Däremot var det skönt att slippa gnälliga Lydia. Men vad det är spännande nu vill se mer med en gång!! 

Under the Dome s1x07Big Jim har verkligen insett att Junior är sjuk och försöker skydda Angie, vad frustrerad jag hade blivit om någon hade snott min mark och mina förråd. Junior kanske började inse att han gjort fel mot Angie? Eller låtsades han bara.
Joe och Norrie hittade the Domes kärna som visade att det är något fel med Norries mamma.

Är det en Dome regel att om någon föds så dör någon eller?

Covert affairs s4x04
Händer mycket på jobbet nu för Annie och Auggie. Men blev som mest spännande i slutet på avsnittet och jag tror nästa avsnitt kommer vara bättre än det här. 

Twisted s1x09
Rico råkade avslöja för Jo att han var den som såg Dannys mamma kasta halsbandet i sjön. Vad roligt att Jos pappa och Danny började hjälpas åt, det är ett steg i rätt riktning.
Dannys pappa måste leva och hans mamma vet någonting som hon inte berättar och vem dödade Regina egentligen? Laceys pappa och Mitch, haha det var jag inte beredd på men bra att Jo berättade det för Lacey och att hon sa det innan Lacey berättade om hon och Danny.
Kan det vara så att Jo och Danny är halvsyskon?
Det är tydligen 3 avsnitt kvar så ännu hinner vi få lite mer info om vad som egentligen pågår men jag tror inte vi får en upplösning utan snarare ett spännande slut.


Graceland s1x08
Inte snyggt när Mike indirekt hjälper Briggs att sälja droger.. Men nu har fler börjat misstänka att han sysslar med någonting som verkar skumt synd bara att Briggs nu vet att Johnny och Charlie varit hemma hos han. Men nu börjar varje avsnitt vara så spännande när de är Briggs på spåret.
Är Abby för bra för att vara sann eller kommer det visa sig att hon är skum på något sätt
.

Do no harm s1x07
Jag gillade den här serien mer tidigare men vill ju så klart se vidare för att se hur det kommer gå men det känns rätt urspårat i många avsnitt.

Saving hope s2x08
Haha Alexs bror är så rolig, värsta jobbiga brorsan att bo med men Alex är så bitchig mot han. 
Jag fattade inte riktigt varför de blev utan ström på sjukhuset och jag gillar inte riktigt att Charlie ser spöken eller halvdöda personer.
Dawn och Charlie skulle verkligen passa bättre ihop än Alex och Charlie.


the Bridge s1x05
Vilket spännande slut längtar massor till nästa avsnitt annars var jag inte så imponerad av det här avsnittet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...