14 april 2013

Tv - serier [v15] #2

Beauty and the Beast s1x16-17
Jag ÄLSKAR verkligen Kat och Vince tillsammans. Men ogillar alla som är ute efter han, jag får lite ont i magen när jag ser den här serien det är så spännande. Men shit att Tess skulle lyckas hitta Vincent och skjuta han, snacka om kaos, tur han läker sig fort.
Jag förstod att Tess skulle hamna i knipa och bli räddad av Vince och äntligen behöver inte Kat dölja allting för alla, utan hon får vara lycklig. Men jag gillar inte att Evan såg när de kysstes för han så väldigt svartsjuk ut och lär inte hålla tyst om det där.

Cult s1x07
Om jag nu inte är helt ute och cyklar så är det här det sista vi får se av Cult, det finns fler avsnitt men de bestämde att lägga ner serien med en gång. Synd när man inte ens får se klart hela säsongen och dessutom gillar jag spänningen i serien men vissa gånger tycker jag att den är så grötig för det är lite svårt ibland att riktigt hänga med om vad som händer i seriens serie-Cult och vad som ska föreställa händer i serien som jag ser. Avsnitt 7 var SÅ bra!!

Suburgatory s2x18-20
Det här var faktiskt betydligt bättre avsnitt än de tidigare under säsongen, Dallas fick Dalia att städa bort sina leksaker och rensa bland sina saker. George ville bli fit igen
Dalia stalkade Tessa och var så snäll Dalia kan vara, men att hon skulle vara bisexuell och haft ihop det med Jenna var lite oväntat sen gulligt att hon ser George som sin styvpappa.
Tessa är inte lite arg på Dalia och nu börjar serien äntligen få lite fart, verkligen på tiden!

Top of the Lake s1x01-03
Ytterligare en ny serie, i den här försvinner en 12 årig flicka som är gravid i 5 månaden och det är så mycket i den här lilla staden/byn som är konstigt, alla människor är skumma på ett eller annat sätt och vi får ta del av väldigt många karaktärer så det är lite jobbigt att få en uppfattning och förstå vilken roll alla har.

the Following s1x12
Oj vad spännande och det märks att Ryan börjar komma Joe närmare, men vilken tur att ingen av huvudkaraktärerna dog. Jag stör mig så mycket på Emma och jag ville verkligen att Claire eller Joey skulle gå in och se det, så att han sen kunde erkänna att han inte alls vill få ihop familjen.
För det är ju bara en sjuk lögn för han vill ju bara döda och ha makt, men det är tur att han inte slår Claire även om han så gärna vill ibland, men han bromsar sig.

Glee s4x18
Vad bra att Glee uppmärksammar skolskjutningarna som har varit, vilken överraskning dock att Sue att ha haft ett vapen i skolan, inlåst men ändå, det känns dock fel att hon ska sluta nu bara så här speciellt när det i grund och botten inte ens var hennes fel. Bra med ett avsnitt med lite mer djup för Glee är ju rätt ytligt annars. Vem är det som har låtsas vara Katie? Taskigt mot Ryder.

2 kommentarer:

  1. En kompis fick in mig på B&B i helgen och nu har jag maratontittat på alla avsnitten. Så mycket bättre än jag trodde (hade lite förutfattade meningar om hon som spelar Catherine efter att ha sett henne i Smallville).

    Cult om jag har förstått rätt så kommer de återstående avsnitt som finns att "göras tillgängliga" vad nu det betyder. Är dock nog risk att det är många bollar hängande kvar i luften även efter att det hänt.

    SvaraRadera
  2. Jag grät sönder under Glee avsnittet, var helt säker på att något hemskt skulle hända med Britney

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...