30 april 2013

Hans Koppel - Kom ska vi tycka om varandra

Del 2 i serien "Kommer aldrig mer igen".
Jag har dock väldigt svårt att se kopplingen mellan böckerna, kanske är för länge sedan jag läste del 1

Anna är lycklig gift och har en tioårig dotter, men på en konferens hoppar hon i säng med Erik som är yngre och hon berättade om att hon inte var intresserad av någonting djupare utan bara sex. På hans initiativ hamnar de i säng med varandra igen och sen börjar det spårar ur.
Helt plötsligt är Erik överallt och Anna känner sig mer och mer osäker men hon kan samtidigt inte riktigt låta bli att hamna i säng med han fler gånger och tillslut kan inte Anna hantera situationen längre.

Boken var inte super läskig och egentligen inte spännande på det sättet som deckare är utan det blev en psykisk spänning och jag satt och var irriterad över Anna ett flertal gånger och tyckte mest det var jobbigt att läsa om hur hon var otrogen.
Grund storyn är jätte bra men jag tror att den hade kunnat utvecklas Thriller liknande och att
avslutningen hade kunnat få ta mer lite mer plats.
Betyg 3+ av 5

Boken finns att köpas här på Bokus, Adlibris, CDON 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...