1 mars 2013

Bokbloggsjerka 1 – 4 mars

Den här gången frågar Annika oss om vi har någon genre som vi önskar att vi kunde läsa men som vi inte står ut med. 


Jag kände direkt Ja Ja JA och insåg sedan att det finns ju flera som jag inte riktigt står ut med men väldigt få av dem som jag önskar att jag faktiskt gillade. 
Poesi har jag väldigt svårt för, jag kan inte läsa mellan raderna utan kan bara gör en egen tolkning.
Kärleks böcker (ungdoms böcker eller romaner) Ja jag läser dessa men blir det för stor mängd blir det fruktansvärt tråkigt eftersom det är olycklig kärlek som oftast slutar hur lyckligt som helst. Ja visst det fungerar men det ska vara i lagom dos. 
Historiska böcker inte nu historia som i fakta böcker utan böcker som utspelar sig förr i tiden har jag jätte svårt för men jag önskar så att jag hade kunnat gilla dem men jag är nog för självständig för att riktigt kunna förstå och ta in hur det var att vara kvinna "då" eller ja jag vet inte riktigt varför men jag har jätte svårt för dem. 

Jag kommer antagligen komma på fler under dagen men nu har jag delat med mig mina spontana tankar på den här jerkan. Ska bli kul att se vad andra inte står ut, speciellt se vad mina favorit bloggare kommer skriva :)

Uppdatering.... 
science fiction hade jag totalt glömt! :P Jag läser inte Science fiction och det är ingenting jag saknar.

9 kommentarer:

  1. Jag är ungefär som du i det här avseendet- har svårt med både kärleksböcker och historiska böcker! Det är sällan de riktigt berör mig...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med sig om böcker som handlar om kärlek. Jag kan läsa sådana men bara i ytterst liten mängd.

    SvaraRadera
  3. Kärleksböcker är väl inte en genre som jag i första hand väljer.

    SvaraRadera
  4. Historiska skippar jag för det mesta också.

    SvaraRadera
  5. Historiska böcker tillhör också något som jag inte riktigt lärt mig gilla.

    SvaraRadera
  6. Kärleksböcker är inte direkt någon favorit här heller, å andra sidan så vill jag inte läsa dem heller :)

    SvaraRadera
  7. Poesi är svårt. Håller med dig om de andra två också.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar historiska böcker. Jag har bara väldigt svårt för att läsa dem (ofta på grund av att de blir tegelstenar).

    SvaraRadera
  9. Poesi har jag också svårt för men kärleksböcker och historiskaböcker gillar jag :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...