7 december 2012

Bokbloggsjerka 7 – 10 december

Den här veckan vill Annika veta Om det finns någon bok som man brukar återvända till på ett eller annat sätt.

Jag tror mitt svar blir Twilight, jag har läst böckerna, sett filmerna och funderar på att läsa om böckerna på originalspråk. 

Däremot när jag var yngre så läste jag om böckerna massor med gånger, nu tycker jag att det kan bli lite långtråkigt att läsa om eftersom det finns så många olästa som jag vill läsa, jag är lika dålig på att se om filmer och tv-serier.
Men jag får då även lite svårt för att läsa böcker där jag har sett filmen/serien - om det blir för tätt inpå varandra annars hinner man som tur är glömma lite detaljer så man inte stör sig allt för mycket på de olikheter som alltid finns där. 

8 kommentarer:

  1. Jag skulle också kunna läsa Twilight flera gånger :) Jag har läst sista boken två gånger, och började jag om med ettan vet jag att jag inte skulle kunna lägga ifrån mig den. Det är bara det att jag blir lite besatt när jag läser Twilight. Du vet, när man nästan känner sig lite tom när sista raden är läst. Det blir som ett beroende.

    SvaraRadera
  2. Böcker blir det inte att man läser om så ofta men filmer och serier kan i alla fall jag se några gånger om dom är riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara vanligt att man läser om böcker med som barn.

    SvaraRadera
  4. Filmer och TV-serier har jag inga som helst problem med att se igen. Böcker läser jag aldrig om. Inte än så länge i alla fall :)

    SvaraRadera
  5. Twilight kanske jag också skulle kunna läsa om :)

    SvaraRadera
  6. Jag läste också om mycket mer när jag var yngre. Konstigt.

    SvaraRadera
  7. Jag läste också Twilight flera gånger, på originalspråk, vilket är riktigt konstigt för jag tyckte inte att den var BRA. Däremot fanns en KÄNSLA i den som jag sällan upplevt, en som inte släppte på över ett år! Väldigt konstigt, ordentlig hat-kärlek från min sida ;)

    SvaraRadera
  8. Jag tror att för mig är det Harry Potter som jag har läst om flera gånger :)
    Som svar på det du skrev hos mig så finns alla mina juliga böcker på min iPad :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...