13 november 2012

Tematrio - Kläder

Den här veckans trio är det KLÄDER  i titeln som gäller och man kan göra det plätt lätt genom att använda sig av barnböcker men nej jag bestämde mig för att då får jag vara påhittig istället sen gick jag och spanade in vad som fanns i mina bokhyllor.

1) Anita Eklund Lykull - Ängel i grön klänning.
Handlar om Ann-Ida och hennes bror Tom som helt plötsligt bara har varandra efter att deras föräldrar har omkommit i en bilolycka.

2) Ann Brashares - Systrar i Jeans serien
4 bästisar som delar på ett par secondhand jeans passar de alla trots att de är väldigt olika, den här sommaren ska de inte tillbringa tillsammans så de skickar jeansen mellan varandra och gör något på dem som minne över vad de har varit med om med jeansen. 

3) Unni Lindell - Rödluvan
3 systrar som växer upp hos mormor, nu är de vuxna och någon av dem är en mördare, hon undanröjer farliga, irriterande och besvärliga män. 

3 kommentarer:

  1. har inte läst någon av dessa. Det var lite svårt idag tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Systrar i jeans var väldigt populär när jag gick på mellanstadiet, men jag läste aldrig boken själv. Jag har sett bitar av filmen, men inte hela.

    SvaraRadera
  3. Ängel i grön klänning låter fin - är det en ungdomsbok? Jag läste en bok av Joyce Carol Oates som handlade om samma tema. Sorglig och hoppfull var den boken.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...