15 november 2012

Breaking dawn part 1

I morgon ska jag på bio och se del 2 så ville se om 1an igen, jag är så sugen på att läsa om böckerna igen så det blir nog ett sådant projekt oxå snart :)

Jag hade glömt hur bra breaking dawn är, att Bella är för envis för sitt egna bästa och att Edward är den sårade och den som ser ledsen ut nästan genom hela filmen. Jag förstår hur han känner när Bella väljer att behålla "det" och att han inte vet om han kan tycka om Det när Det kommer ta livet av Bella, men fy vad äckligt smal hon var i filmen, helt sjukt, men så stort av Jacob att finnas där för hon i alla lägen trots allt.

Eftersom Jacob behövde präglas för att finna sin blivande och han inte präglades med Bella men hade ett väldigt starkt band med henne så måste de ha varit eftersom han skulle präglas med hennes dotter oavsett vem pappan var.

Jag hade helt glömt hur bra jag tyckte filmen var, nu har jag stora förväntningar på del 2 :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...