7 oktober 2012

Tv-Serier [v40] del 2

Jag kommer i fortsättningen inte skriva om alla serie avsnitt som jag ser varje vecka, jag har inte riktigt tid till det MEN jag kommer skriva om de avsnitt som jag verkligen tyckte hade betydelse för serien. Och jag kommer prioritera lite mer vad jag kommer se och vissa serier kommer jag medvetet vänta med att se för att samla ihop några avsnitt för att se i sträck jag tycker att många serier är som bäst så. 

Private Practice s6x02
Pete dör och många av de andra får en uppryckning och kommer med roliga kommentarer och blir gladare än de varit på länge och är det bara jag som tycker att det bara har handlat om privat liv och väldigt lite om de som kommer och söker hjälp på privat kliniken. Jag reagerade över det när Sheldon faktiskt hade en patient som verkligen behövde han.
Vad arg Charlotte är över att vara gravid, jag trodde hon fått lite moderskänslor sen hon lärde känna Mason och blev hennes styvmamma men inte det, men i slut ändan lär hon ändra sig och våga visa sina moderskänslor öppet.
Att Addison bryter ihop när hon får beskedet om att Mark Sloan(Grets anatomy) och att hon ser ber Amelia ta hand om Henry om det skulle hända henne någonting var riktigt fint och det blir mer äkta när man ser banden mellan serierna. Violet reaktion på Petes död och hans vaka kändes så äkta, speciellt när alla går till henne så hon får trösta andra istället för att själv få sörja, det är så typiskt människor och det kändes så äkta.

NCIS Los angeles s4x02
Jag saknar mer personlighet, de första två säsongerna var bättre än säsong 3 och jag hoppas den här säsongen utvecklas i rätt riktning för som läget är nu så känns serien rätt platt man vet ingenting om någon och ingen verkar ha  någon relation utanför jobbet och de verkar jobba jämt. I förra säsongen hoppades jag att Deeks och Kensi skulle påbörja någonting men det blev inget, så något litet hemligt skulle inte göra mig någonting nu heller. Nelle och Eric var ju oxå på g men sen dog det oxå ut, så någon förbättring måste det bli annars får jag se ikapp den här serien vid ett senare tillfälle..

Revolution s1x03
Man får nya ledtrådar i varje avsnitt vilket jag verkligen gillar, man får till och med svar på frågor man inte riktigt visste om att man hade. Jag tänker helt klart fortsätta se den här serien och de ska få göra en full första säsong sen får vi se hur det blir efter det. Jag har inte riktigt någon favorit karaktär ännu men det kommer nog när man får lära känna personerna lite bättre.

Sons of Anarchy s5x04
Usch vad sorgligt med Opies likvaka, det kom mer än en tår även i detta avsnitt. Ett av de bästa avsnitten på länge måste jag säga, Jax ser sig om efter gamla goda sätt att tjäna pengar - porrindustrin och jag förstod direkt Nero kom in i serien att det var så här det skulle bli, men att även Wendy har börjat ta sitt förnuft till fånga och hon lär få Tara till att få träffa sin son bakom ryggen på Jax. Gemma är bara patetiskt och jag ogillar henne mer och mer, hon bara utnyttjar allt och alla och det är så skönt när Jax säger ifrån.

Supernatural s8x01
Vilket bra avsnitt, nu kanske supernatural går tillbaka några säsonger för att bli som när det var på topp, för det har varit lite för mycke senaste säsongerna. Sam som gång på gång hittar anledningar att få leva ett normalt liv och Dean som bara lever för en sak. Jag hoppas lite att det här är den sista säsongen och att den blir jätte jätte bra för det är inte så roligt nu när de flesta av deras medhjälpare är döda, det börjar bli lite fattigt med goda människor.

Greys Anatomy s9x02
Vad bra att vi ta del av lite mer av vad som egentligen hände där vid flygolyckan och direkt efter men jag hade gärna haft det lite mindre grötigt och att säsongen hade börjat med att man fått följa de som letade efter dem och att de blev hittade innan vi fick veta vilka som dör och vilka som överlever.
Men samtidigt förstår jag att man visar avsnitten i den här ordningen eftersom annars skulle man verkligen ha trott att Mark skulle överleva och få en chock när han inte gjorde det och Arizonas ben hade de inget annat alternativ än att amputera om hon skulle överleva.

Glee s4x04
Nej så är Rachel tillbaka med Finn, hon var ju mycke roligare med Brody, hon verkade så glad, frammåt och hade ändrats nu blev hon direkt gamla Rachel igen och sen känner och märker Finn det och åker. Men fy vad tråkigt att Blaine och Kurt gjorde slut men jag förstår Blaines känslor och vad jobbigt det var när han sjöng där i början man ville ju bara gråta för att han såg så ledsen ut och sen är det Blaine som skickar blommor till Kurt men jag tycker de har sårat varandra.
Jag förstår att inte Emma vill släppa allt och följa med Will, som hon säger så har hon ju sitt liv och bara för att hon stöttar Will behöver hon inte lämna allt för att han ska uppfylla sina drömmar.
Brittney tappade sig själv när hon blev tillsammans med Santana och slutade leva sitt liv när hon åkte, så det var nog bara bra att de gjorde slut men kommer Santana synas ännu mindre i serien nu? Jag förstår alla break-up men tror det kan vara bra för serien att många får börja om på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...