12 oktober 2012

Stefan Tegenfalk - Pianostämmaren

Stefan Tegenfalk skrev egentligen en triologi (Vredens tid, Nirvanaprojektet, Den felande länken) men han kände sig inte färdig med huvudpersonerna Walter Gröhn och Jonna de Brugge så nu i höst kom bok nummer 4 och som jag har väntat. Jag verkligen ÄLSKADE de tre första böckerna och nu när Massolit förlag erbjöd mig ett rec.ex så var jag snabb med att tacka Ja!! 
Och jag ångrar mig verkligen inte, för jag fullständigt älskade den här kriminalromanen!!

I den här boken så hittas en 16 årig flicka död nära vattnet i Bromma, från början vet man inte om inte om det är ett brott som har begåtts men Jonnas magkänsla säger direkt att hon inte tror att det är något att än ett mord och så klart är det så.
De letar efter ledtrådar men mördaren verkar vara både osynlig och sakna motiv men allt eftersom de nystar i alla de lögner som folk berättar så lyckas de lägga puzzelbitarna på plats.

Walter och Jonna har helt olika teorier och de dras åt olika håll i utredningen, med sig i byxfickan har Jonna även ett fotografi så som drar hennes tankar ibland åt ett annat håll.

Det här är nog den absolut bästa kriminalromanen som jag har läst i år, den har verkligen allt och jag älskar huvudkaraktärena, även om boken är uppdelad så man får följa lite olika händelser så är det lätt att hänga med och boken har ett väldigt högt tempo rakt igen. 
Bättre än så här kan det nog inte bli! 
                                                                    Betyg 5 av 5

1 kommentar:

  1. Håller med. Det här är årets bästa bok :-) Jättebra och spännande!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...