6 juni 2012

Mari Jungstedt - Det fjärde offret

Del 9 om Kommissarien Anders Knutas och hans kollegor. Det händer saker med en gång, man kastas in i allting samtidigt som man blir uppdaterad om vad som har hänt sedan tidigare. Nu är det svårt att veta säkert när jag läst de tidigare men jag tror att det utan problem går att läsa en bok mitt i serien utan att känna sig totalt förvirrad, det är inte den lättaste saken som författare.+ att när det tar ungefär ett år mellan böckerna och man läser mycket så kan man själv hinna glömma bort hur saker och ting var. Varje kapitel är spännande och man vill bara läsa mer och mer.

I den här boken så är det 3 personer som rånar en värdetransport, i flykten råkar de köra på en liten flicka. Rånarna gömmer sig ute på en ödetorp men när poliserna hittar igen platsen så har två av dem redan flytt och den tredje är mördad. Som vanligt är journalisten Johan Berg med på ett hör, han och Pia lyckas som vanligt luska fram egna ledtrådar men för Johans familj händer en tragedi som han måste balansera med sitt jobb.
Även Therese har egna kapitel i boken, så att man får veta om hennes Degen och Jockes förflutna, vilket leder bakvägen till vad som hänt och kommer hända i nutid.

Betyg: 5 av 5
Jag älskar den här deckar serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...