28 oktober 2021

Zelda Falköga - Stendraken

 

Karma & Jonar #5

Titel & Omslag
Som vanligt en titel som passar handlingen och ett snyggt omslag som passar ihop med tidigare delar i serien.

Handling
Karma och Jonars resa genom det magiska landet Glimeria har varit både prövande och lärorik. Nu har de äntligen nått sitt mål - Stendrakens rike. Med tapperhet och en stor dos kreativitet måste de ta sig in genom den stora porten och förbi armén av ilskna stenvarelser. 

De två vännerna är de enda som med kärlekens kraft kan bryta Glimerias förbannelse och rädda alla förstenade barn. Kommer de att lyckas? 

Mina åsikter

Äntligen får vi läsa 5e och sista delen om Karma och Jonar, den här bokserien kommer bli tv-serie och första boken är första säsongen, och efter att ha läst färdigt den här serien så känner jag ett stort måste att verkligen se tv-serien när den kommer under 2022. 

Den härboken har lite mer text och det händer mycket eftersom det är den avslutande boken i serien, eftersom jag är ovan att läsa högt så blir jag fort trött i rösten vilket innebär att jag behöver läspauser men sonen vill aldrig att jag ska sluta för han vill veta hur allting kommer lösa sig. Men det kan vi inte berätta här, men oj vad jag längtar efter att se den här bokserien som tv-serie för jag tror den kommer passa perfekt för det. 

Serien har ett bra slut, det är ju ändå en barn bok så man kan ju inte vara för krävande utan det blir lite förutsägbart för mig som vuxen  men vi får svar på alla våra frågor. 
Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...