2 januari 2021

ÅrsSammanfattning 2020

Hur har då 2020 varit som läsår? 
Med tanke på Corona och inga agilitytävlingar så borde man ha hunnit läsa hur mycket som helst, men eftersom jag då istället har fokuserat på att träna mina hundar, försökt hitta roliga grejer att göra med barnen och gjort saker ute på huset under sommaren och nu under hösten tog vi tag i bygget av övervåningen så blev det bara lite mer lästid. 

Det som står inom parentes var förra årets siffor 

Lästa böcker:   120 stycken    (125)
Årets mål var  85 stycken   (85)

Köpt/Fått:  57 stycken     (39)
Av dessa är kvar att läsa:  45 stycken    (31)
Jag lyckas väldigt sällan läsa böckerna jag får hem, men 5 av dessa böcker kom hem årets näst sista dag så de kändes omöjliga att hinna med ;) 

Recensions exemplar:    38 stycken   (40)
Av dessa är kvar att läsa:   6 stycken   (2,5)
Av dessa är 2 påbörjade, och 1 kom sent i december,
dessa är tänkt att prioritera att läsa i början av 2021. 

Överraskningsböcker:    17 stycken   (17)
Av dessa är kvar att läsa:  9 stycken   (9)
Flera av dessa vill jag läsa, så jag hoppa de blir lästa under början av 2021. 

Rensat bort:   0 stycken      (71)
Jag hittar ingenting om att jag skulle ha rensat bort några böcker under det här året, men åren innan rensade jag bort några hundra så är inte förvånad över att jag börjar ha slut böcker jag vill bli av med. Det är om någon läst bok får flytta efter läsningen.  

Lästa Hyllvärmare:
  23stycken   (28)

Ljudböcker: 25 stycken

Mina åsikter:
Intressant att jag lyckades få exakt likamånga överraskningsböcker och läst lika många av dessa som ifjol. Statistiken hade sett helt okej ut, legat på minus i alla fall, OM jag inte hade börjat räkna in ljudböckerna, dock vet jag inte hur många av ljudböckerna som jag även äger i fysisktformat, så det är någonting att få till inför nästa år. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...