8 augusti 2020

Martin Rössel - Curare

Curare
           Erika Hård #1
 

Titel & Omslag
Snyggt omslag och en klockren titel som man förstår när man läser boken. Jag hade ingen aning om vad Curare var och kunde inte ens uttala det rätt innan jag lyssnade på ljudboken. Dessutom var det första gången jag hörde en bok uppläst av Jessica Pelligrini och hon är en väldigt bra uppläsare. 

Handling

En äldre man hittas mördad i sin paradvåning på Östermalm. Han har blivit styckad på ett mycket ovanligt sätt och mördaren har lämnat ett kryptiskt meddelande till polisen. 

En kort tid senare sker ännu ett mord och det blir tydligt att mördaren inte har för avsikt att sluta tvärtom en mordvåg är att vänta. 

Erika Hård är kriminalinspektör vid sektionen för grova brott i Stockholm. Hon tränar MMA, lyssnar på Rammstein och är livrädd för att bli kär. Tillsammans med sina kollegor är det hon som får i uppdrag att ta fast seriemördaren men det visar sig snart att det inte bara är polisen som jagar en mördare, utan även en mördare som jagar en polis...  

Mina åsikter 
En riktigt spännande bok med väldigt intressanta karaktärer!!  Jag gillar Erika Hård och hennes kollegor, jag gillar även hur man målar upp alla andra karaktärer, man blir inte matad med information utan man får veta exakt det man behöver för att ha koll och det blir aldrig grötigt vilket det ofta blir för mig med en ny serie i ljudboksformat. Så en bra uppläsare och en riktigt bra bok gjorde att det här är en av de bästa böckerna jag har "läst" i år. 

Hoppas nästa bok kommer ut snart, men den här boken skulle inte behöva en fortsättning för man får veta det mesta, det blir en halv cliffhanger i slutet men jag kände mig ändå väldigt nöjd när boken tog slut. Men eftersom jag gillade boken så mycket så vill jag så klart få läsa mer!! 

Betyg 5 av 5
boken finns på Adlibris  Bokus  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...