15 november 2019

Klaus


Titel:  Klaus
Längd: 1h 36min
Genre: Animerat, äventyr, comedi, barn/familjefilm
Imdb betyg:  8.7
Länk till trailern
Går just nu att se på Netflix.


Handling
Jesper är en bortskämd kille som gör allting för att misslyckas med de arbeten hans pappa vill att han ska lära sig bla att sortera post, skicka iväg brevduvor osv  Men som straff blir han iväg skickad till Smeerensburg för att bli deras nya brevbärare, han ska vara där i ett år eller tills han poststämplat 6000 brev. När Jesper gjort den långa resan och kommer fram så inser han vilken mardröm han har hamnat i, det finns nämligen ingen där som skickar post. 

Mina åsikter
Wow vilken film! Det finns så många riktigt bra budskap i den här filmen och både jag min sambo och våra barn älskade filmen från börja till slut. Filmen är både rolig, allvarlig, lite läskig, och full med fina händelser och lite sorglig. Har ni sett filmen?  Om inte så måste ni se den!! Det här är en film som jag lär se fler gånger innan julen och se till att alla jag känner ser och se varje år innan jul (ny tradition) :)

Spoiler varning!

Från att ha varit så bortskämd så älskar jag verkligen Jespers fina sidor, som när han skickar barnen till skolan för att lära sig. Eller när han berättar för sin pappa hur han känner det, och jag förstår att hans pappa blir stolt. Jag älskar verkligen tanken på att det var så där tomten kom till, att han gjorde leksaker till sina blivande barn som aldrig kom, det var så sorgligt men glädjen när han såg barnen få leksaker var så fint!!  Och jag är glad att Klaus försvann och kom tillbaka varje jul och att det inte var Jesper som tog över rollen eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...