21 februari 2019

Helgfrågan v. 8

Imorgon ska jag INTE till veterinären, det är inte förrän på måndag. Vi har fått trappat ner medicinerna, ögat ser fullt normalt ut och jag hoppas det ser riktigt bra ut på måndag. Dock lär han få diagnosen grönstarr så han kommer bli blind men jag hoppas det tar något år till.


Mia undrar vad vi läser just nu.
Jag läser två fysiska böcker just nu dessa två är riktigt bra och när jag har läst ut dem så kommer jag ta upp fortsättningarna.















Jag lyssnar även på två ljudböcker, en på mina promenader Tess Gerritsen - Kirurgen och i bilen lyssnar jag på Peter James - Levande begravd. Dessa två är första delarna i sina serier så sen lär jag fortsätta på dessa. Dock kör jag så sällan bil så det blir nog bara en ljudbok i år ;)

Bonusfråga: Vad ser du framemot i vår? 


Först och främst att det ska bli vår, kunna sitta ute i solen, träna agility ute (längtar massor efter att kunna träna på gräs)  sen så kommer mitt äldsta brorsbarn gå ut 9an och min lillebror ta studenten så det blir verkligen att fira.

15 kommentarer:

  1. Tess Gerritsens böcker är jag nyfiken på. Har en av delarna i hyllan, men är just nu osäker på vilken del av dem det är :)

    Det ska bli skönt när våren är här. Trots att de redan nu har varnat för den värsta pollensäsongen på... ja, länge.

    SvaraRadera
  2. Jag svarade också att jag längtar till själva våren.

    SvaraRadera
  3. Harry Potter är bra. Jag läste om dem på engelska förra året.

    SvaraRadera
  4. Roligt med en student i familjen! Peter James borde jag läsa något av.

    SvaraRadera
  5. Jag har ännu inte läst någon Kepler men ska försöka ta tag i det nu när ljuset återvänder. Harry Potter är ju däremot är kär gammal favorit!

    SvaraRadera
  6. Harry Potter är aldrig fel. Men just det där omslaget var inte så lockande...

    SvaraRadera
  7. Harry Potter är inte fel. Jag har lyssnat på några delar, lästa av Stephen Fry, superbra! ;)

    SvaraRadera
  8. Harry Potter-böckerna har jag tänkt påbörja under året. Har aldrig läst böckerna utan bara sett filmerna.

    SvaraRadera
  9. Ibland är det skönt med serier; Man vet vad man ska läsa fortsatt ;) men ibland blir jag galen på alla serier som man aldrig blir klar med!

    SvaraRadera
  10. Läst ett par böcker av Kepler, men inte just den där. Skönt när solen börjar värma igen.

    SvaraRadera
  11. Kaninjägaren har ja oläst i bokhyllan och den måste jag läsa snart. Jag tror att just den där Harry Potter-boken är en av de som jag inte läst.

    SvaraRadera
  12. Kaninjägaren står på tur i den serien.

    SvaraRadera
  13. Jag har läst ett gäng Kepler men får allt svårare för dem. Men Harry Potter älskar jag. Och ja, en skön sol är efterlängtad!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...