31 januari 2019

Helgfrågan v. 5


Torsdag igen, och idag vill Mia prata om bokomslag.
Har du något förslag på snygga omslag?
Jag gillar när man kan se på en bokserie att böckerna hör ihop, även på bokryggen så det blir snyggt i bokhyllan. Det får gärna också finnas någon ledtråd på omslaget vad boken handlar om.

Här är det två snygga böcker, de hör inte ihop på annat sätt än att de är skrivna av samma författare.

















Bonusfråga:
Gillar du att spela spel?
Ja jag tycker om att spela spel, jag spelar en del spel på datorn antingen spel med lillebror, sambon och/eller brorsbarnen, då kan det vara allt från taktiska spel till spel där man ska göra uppdrag eller klara saker. Spelar jag själv blir det mest Lego spel eller minecraft.
Ska jag spela brädspel så är det gärna Skippo eller Sequence.

12 kommentarer:

  1. Cobens omslag har nästan alltid en människa på håll med. Det är nästan så man kan se att det är hans böcker bara på bilden.

    SvaraRadera
  2. Cobens böcker var fina. Kul att spela brädspel emellanåt och inte bara på datorn.

    SvaraRadera
  3. Snygga omslag som en ser är av samma författare.

    SvaraRadera
  4. Jag är så himla dålig på datorspel, men det är ju brist på träning till en del förstås.

    SvaraRadera
  5. Vissa böcker av samma författare brukar se lika ut. Det måste vara ett smart förlag som tänker till. Brädspel kan vara riktigt kul.

    SvaraRadera
  6. Snygga omslag. Skippo är jättekul

    SvaraRadera
  7. Klart liknande stil på dom omslagen.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också omslag som man ser hör ihop. Känslan att se en ny bok i samma serie blir som ett kärt återseende när den liknar de tidigare i formgivningen.

    SvaraRadera
  9. Ja, egentligen är ju bokryggen viktigare...

    SvaraRadera
  10. jag tycker att det är lite kul att en kan känna igen författaren på omslagen

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...