3 januari 2018

Bokrensning

Det här är Tredje året i rad som jag börjar året med att rensa bort böcker,
först ut att få flytta är en jätte stor och två mindre lådor fulla med gamla pocketböcker(sådana som min farmor hade och hon dog när jag var liten) , jag tänker inte ens räkna antalet böcker men gissar att det är nära ca 200 stycken.

Sen började jag kolla igenom de böcker som jag har i banankartonger och i olästa bokhyllan och rensade ur 90 stycken till

200+90 = 290 böcker

Det känns som att även om jag läser väldigt få böcker i år så har jag rensat ur en hel del och jag har fortfarande kvar massor av olästa... 844stycken för att vara exakt :)

Så nu känner jag att oddsen för att minska mina olästa även i år ligger riktigt bra till.

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...