19 november 2017

Riviera


Genre: Thriller (Jag skulle nog säga Drama)
Originaltitel: Riviera
År: 2017
Säsonger/Avsnitt:  1 säsong 10 avsnitt
Skådespelare:
Julia Stiles, Lena Olin, Adrian Lester, Iwan Rheon, Roxane Duran m.fl

Handling
Georgina hinner bara vara gift med sin snuskigt rika miljonärs make Constantine i ett år innan han dör på en yatch som exploderar ute till havs. Men nu när Constantine är död så hinner inte Georgina ens sörja hans bortgång så måste hon börja hantera alla människor som kräver saker och vissa är villiga att gå längre än andra för att få det de vill ha. Alla är ute efter någonting och Georgina vet inte riktigt vem hon kan lita på...

Mina åsikter
Jag hade noll koll på vad det här var för serie, utan det var sambon som trodde det kunde vara någonting för mig, jag själv hade nog inte ens gett den en chans om jag hade kollat upp serien lite mer (jo kanske om den har en bra trailer) och det var ju tur det.. För det här var en spännande mini serie där det händer jätte mycket i varje avsnitt. Man kan inte slö titta på den här serien, det händer för mycket + att ibland så pratar de franska vilket jag inte kan och då måste jag se vad som händer och läsa texten. Man hatar och älskar alla karaktärer för det här är en serie som påminner om en typ maffia familj, när man tjänar pengar på lite fula sätt och ingen vet någonting utan alla ljuger för alla om allting och man har massor av fiender och låtsas vänner och det finns inga goda människor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...