13 november 2017

Mats Ahlstedt - Den sista vilan

Sören & Fatima #9
Titel & Omslag
Titeln och Omslaget hör ihop, den sista vilan syftar på begravning/död och på omslaget är det två personer med varsin vit ros i handen så gissar det också ska föreställa begravning.

Handling
Flera tecken tyder på att Fatima Wallinder och hennes kollegor vid Göteborgspolisen har med en satanistsekt att göra. När Fatima och hennes spaningsgrupp nystar i fallet hittar de inte bara kopplingar till satanism utan också till något betydligt värre.

Samtidigt sörjer Fatima sin vän fängelseprästen Johannes Brobeck som hastigt har avlidit. Kan hans dödsfall ha kopplingar till mordutredningen? Polisen jagar en eller flera gärningsmän, skoningslösa i sin ondska, som anser att vissa människor inte förtjänar att leva.

Mina åsikter
Det var tre år sedan (2014) som den förra boken i serien om Sören och Fatima kom ut och den läste jag direkt och när man har läst åtta delar i en serie och man gillar serien så är det verkligen super roligt när författaren kommer ut med en ny bok. Så för mig kändes det direkt som att komma hem, det var karaktärer jag känner och ett skriv sätt som jag känner igen, så boken gick tyvärr för fort att läsa ut, jag ville ha mer.

Jag hade glömt lite att Fatima så många gånger hamnar i klistret och hur många gånger kan man nästan dö i en bok? Om det var så här i alla tidigare böcker så blir det väldigt orealistisk men det blir väldigt spännande.
 Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...