26 september 2017

Veckans topplista v.39 – Psykologiska thrillers just nu

Johannas topplista den här veckan är Psykologiska thrillers som vi nyligt har läst...
det var svårare än vad jag trodde, inte för att jag inte läser många i genren utan för att det finns så många olika fack att stoppa böcker i och dessutom ville jag ta de jag läst och gillat. Men så här blev min topp 5.

Clare Kendal - Jag vet var du bor
Clare Machintosh - Jag ser dig
Samuel Björk - Det hänger en ängel ensam i skogen
Mons Kallentoft & Markus Lutteman - Heroine
Lars Kepler - Stalker

13 kommentarer:

  1. Kul med en topplista över psykologiska thrillers, men håller med dig om svårigheten att stoppa böcker i särskilda fack. En hel del tillhör ju många olika fack...

    SvaraRadera
  2. Har bara läst den första delen om Zack, måste ta itu med serien och läsa de andra :)

    SvaraRadera
  3. Heroine har jag fortfarande inte hunnit läsa, men nu blev jag litet mer lockad att läsa den när det är en psykologisk thriller, en genre som jag gillar :) Jag ser dig hade jag planerat att läsa, men vi får väl se om jag kommer att hinna det i år, jag tror knappast det, tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Har läst alla böckerna i din lista och Jag ser dig finns på min lista också.

    SvaraRadera
  5. Läste Clare Machintosh förra bok som jag tyckte var spännande. Har flera böcker av Kepler i bokhyllan, men har inte läst dem.

    SvaraRadera
  6. nej, det var inte så enkelt. jag känner igen titlarna, men har inte läst någon av dem

    SvaraRadera
  7. Stalker är absolut en Thriller!

    SvaraRadera
  8. Jag vet var du bor gillade jag, mycket.

    SvaraRadera
  9. Heroine är den enda jag inte läst :)

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte inte heller det var lätt, men jag läser inte jättemycket psykologiska thrillers.

    SvaraRadera
  11. Jag ser dig var spännande. Inte lika spännande som hennes första dock. Stalker har jag liggandes påbörjad på mitt nattygsbord sedan ett par år. Borde kanske återuppta :-)

    SvaraRadera
  12. Stalker är den enda jag har läst men den gillade jag väldigt mycket!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...