28 december 2016

Ångestbokhög

Jag önskar det gick att blogga från telefonen, blir tokig på att det inte är enkelt att göra, jag skulle vara så mycket mer aktiv på min blogg då och med mer personliga grejer, så tills det fungerar får ni kika in på instagram där jag är lite bättre på att uppdatera!

Rubriken då? Ja det här är min ångestfyllda hylla, påbörjade böcker som jag inte lyckats läsa klart. Nej det handlar inte om dåliga böcker utan snarare att de nog är upplockade vid fel tillfälle så jag har läst minst femtio sidor, oftast hundar till och med tvåhundra i någon (de flesta är halvlästa) ändå lyckas jag inte avsluta dessa böcker.  Hur gör ni med de böcker som ni inte blir klara med? För jag antar att det inte bara är jag som läser en bok, sen är det någon annan bok som pockar på min uppmärksamhet och som MÅSTE bli läst NU!! den kan inte vänta och den gör att boken man läser inte är lika bra, så då börjar jag med den där skrikiga boken men sen återvänder jag aldrig till den jag höll på med innan.

Så det här är tysta snälla böcker som inte gör något väsen av sig men jag ser dem varje dag, för nu har jag slutat gömma de i sovrummet, varje gång jag är i tv-rummet så ser jag dem och de har blivit lite ledsna nu och tycker att jag antingen ska rycka bokmärket eller ge de en ny chans...

Någon bok här ni har läst som jag borde ge en ny chans? Eller som absolut inte ska ge en chans utan gömma undan så jag kan inte slipper läsa den? ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har bara två påbörjade böcker som jag låtit ligga och vänta just nu. Men Glaskroppar står oläst i min hylla och väntar på mig :)

    SvaraRadera
  2. Jag lider mig igenom en bok jag påbörjat, även om den inte är speciellt bra. Läser aldrig (eller otroligt sällan) mer än en bok åt gången =D

    SvaraRadera
  3. Ja då ska absolut ge Förr eller senare exploderar jag med John Green en chans. Så himla bra.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...