13 november 2016

Meg Cabot - Det nionde kortet

Det här är andra boken i Meg Cabots Hemsökt serie.
I den här andra boken så har Susannah bott i Kaliforninen i två veckor, hon flyttade dit med sin mamma för att bo med sin styvpappa och tre styvbröder. Susannah håller på att lära känna nya kompisar, hänger på poolparty och allting är riktigt bra tills en död kvinna sitter gråtandes på hennes säng och bönfaller henne att söka upp "Red" och förklara för honom att det inte var han som dödade henne. Att hitta en mördare är inte lätt, särskilt inte när alla ledtrådar leder till Tads pappa, Tad som är den snyggaste och rikaste killen på skolan och dessutom den första killen som bjudit ut Suze.

Jag idiotförklarade mig själv när jag insåg att jag började läsa bok två för jag trodde inte att jag hade del ett och tre men ettan fanns visst, ibland är det tur man har skrivit upp alla sina olästa böcker också. Så jag kommer få läsa serien i fel ordning men jag tror inte det kommer göra jätte mycket, det finns bara sex böcker i serien så jag hoppas kunna läsa färdigt den i år så får jag en till serie läst och samtidigt bearbeta hyllvärmare. Det är inte min typ av böcker det här med "spöken" men jag gillade den här boken, Suze och hennes tonårsproblem samtidigt som hon inte är själv om att se spöken utan det finns fler som gör det men det är ingenting andra vet om.
Betyg 4 av 5



1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...