30 november 2015

Stuart Macbride - Hälsningar från de döda

Någon har kidnappat flickor i många år, alltid någon dag före de ska fylla tretton år. Medierna kallar han för "Födelsedagsfiraren" och varje år skickar han födelsedagskort till flickornas föräldrar, kort på flickorna som visar för varje år hur han sakta torterar dem till döds. 
För fem år sedan försvann Ash Hendersons dotter Rebecca, ett år senare kom det första kortet men Ash har aldrig berättat det för någon, inte ens för Rebeccas mamma. Ash är kriminalinspektör och arbetar med fallet och han vet att han inte skulle få fortsätta med det om det kom fram att han är personligt inblandad. 

Jag gillade storyn men oj vad jag störde mig på Ash, han är skyldig pengar och beter sig som ett riktigt svin, när man fick veta varför han fick skulderna från början så känns det lite bättre men det kändes ändå som att det tog så onödigt mycket plats. Sen hans exfrus ex som stalkar henne kändes oxå riktigt onödig och tog verkligen bara massa fokus från huvudstoryn. 
Hade boken fokuserat mer på "födelsedagsfiraren" och det fallet så hade boken fått ett högre betyg, jag hoppas fler Stuart Macbride böcker kommer bli översatta för jag vill ge han en chans till. 
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på harlequin  cdon  adlibris
 

1 kommentar:

  1. Ajdå, ovidkommande historier gillar jag inte alls. Hoppas jag gillar den mer när jag läser :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...