4 maj 2015

Rachel Renée Russell - Berättelser om en (inte så) graciös isprinsessa

Nikkis dagbok #4 

Jag har inte läst del tre men det gjorde nog ingenting, det kanske var till det bättre för tycker handlingen hade tagit lite mer fart. Men oj vad jag störde mig på Nikkis föräldrar i den här boken, som att det är Nikki som ska ta hand om sin lillasyster när de går på teater. 
Sen lite orealistiska krav i skolan med uppträdandet som isprinsessor. 

Nikkis vänskap med Brandon blir bättre och bättre och Nikki har sina bästisar och i den här boken ska de åka skridskor och uppträda och tävla om pengar att skänka till välgörenhet.
Nikki får veta saker om Brandon som hon inte hade någon aning om och som ingen annan verkar veta och som tur är så berättar inte Nikki ens för Brandon att hon vet hans hemlighet. 

Jag gillade verkligen att Nikkis lillasyster gjorde något bra i den här boken, att Mackenzie inte fick som hon ville och att Brandon inte faller för hennes ytlighet. Den här serien tror jag är bra för unga flickor att läsa, få läsa om hur elak Mackenzie är och om att man inte behöver vara populärast. 
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  cdon  adlibris


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...