13 mars 2015

Frida Andersson Johansson - Dränkt


Unn lever singelliv med sina vänner, fokuserar på karriär och hälsa och har vittring på det hon tror är drömjobbet. Men under en joggingtur i skogen så drabbas Unn av hallucinationer och det är hennes mystiske granne somhittar henne medvetslös vid en tjärn.

Mot sin vilja dras Unn in i märkliga och även otäcka händelser och det verkar ha något samband med hennes förflutna, och vad har grannen med saken att göra.
Runt om i Stockholm inträffar det oförklarliga drunkningstillbud, på land.

Jag hade lite högre förväntningar på den här boken, för jag har hört att den ska vara bra. Och visst den var obehaglig men det var lite för påhittat för att det skulle vara någonting för mig. Det blev helt enkelt lite för mycket när man fick svar på alla frågor och det kändes mest som att Unn var psykiskt sjuk än att det hände konstiga saker. 
Boken var välskriven och gick fort att läsa men var inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men om man gillar när det är övernaturligt med inslag på myter så ge boken en chans! 

Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...