26 februari 2015

Jonathan Hayes - Heligt blod

Bok ett i serien om rättsläkaren Edward Jenner.

Jenner hade lämnat livet som rättsläkare bakom sig men när ett fruktansvärt grymt mord på en 21årig kvinna drar honom tillbaka. För det enda vittnet till mordet är Ana de Jong, som är en släkting till en av Jenners vänner, som ber han hjälpa till med fallet för att skydda Ana.
Offrets nakna kropp har arrangerats som vid ett ritualmord och är märkt med mystiska tecken, och Jenner börjar direkt misstänka att det är en seriemördare de letar efter inte

Jag gillade bokens karaktärer, tempo och själva fallet. Det ska bli intressant att se hur Jenner kommer gå vidare med både privatliv och jobbsituation.
Dock kan jag tycka att det ibland blev lite väl detaljerat under obduceringarna och kring mordplatserna men jag är ju lite känsligare nu när jag är gravid så kanske är det som spelar in.
Ska nu direkt börja läsa bok två i serien som heter En grym död.
 Betyg 4 av 5


1 kommentar:

  1. Låter som en otäck men spännande bok. Tack för tips! :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...