24 april 2014

Mo Hayder - Fågelmannen

Första boken i Walking man-serien om Jack Caffery.

Jack Caffery är en ung och ambitiös kriminalkommissarie som får på sitt bord att hitta mördaren till de fem svårt sargade kvinnokropparna som påträffas i sydöstra London.
Alla kvinnorna har en liten fågel insydd i bröstet och våldtar kvinnorna efter att de har dött.

Vi får även ta del av hur Jack funderar över vad som egentligen hände hans bror som försvann när de var små och som aldrig återfanns.


En riktigt bra bok och jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag har glömt mycket av handlingen från bok 3(Ritual) som jag läste i fjol.
Jag hoppas fler böcker i serien kommer översättas, och att de håller samma nivå Fågelmannen, för det här är en thriller helt i min smak för det händer så mycket om man får fundera och luska själv en hel del.


Betyg 4 av 5
Boken finns att köpas på   Adlibris   CDON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...