21 februari 2014

Kami Garcia & Margaret Stohl - Det högsta priset, det största offret

[Beautiful creatures bok 3] (Spoiler varning)

Vi får fortsätta att följa Ethan och Lena och deras magiska värld. Ridley är mänsklig men beter sig inte bättre för det.
Ridley och Link kör med sitt på av förhållande och gör varandra svartsjuka i tid och otid, vilket tillslut driver Ridley över gränsen.
Link som nu är en Linkubus försöker att lära sig att hantera allting nytt han kan göra och att han nu är populär både bland idrotts killarna och tjejerna springer efter han, även Samantha Snow.
Ethan tappar bort sig själv mer och mer och minns snart inte ens vad han säger och gör och Amma vet mer än hon är villig att berätta vilket gör att Ethan letar efter svaren på egen hand.


Så bra bok!! Det här är nog min favorit i serien, än så länge! Det händer mycket man får lära sig mycket och det är ändå mycket man inte förstår och det mörka och ljusa fortsätter att arbeta mot varandra och arbeta med varandra.
Läskigast var nog när Marian var hos rådet och jag kunde verkligen se hon framför mig med rakad huvud och skräcken i hennes ögon. Kami och Margaret kan verkligen måla upp storyn så man kan leva sig in i storyn.

Betyg 5 av 5

Boken finns att köpas på   adlibris   bokus   cdon

2 kommentarer:

  1. Jag vågar inte läsa vad du har skrivit;). Men har den kommit ut redan eller är den en recensionsexemplar?

    SvaraRadera
  2. Vågar inte läsa din recension men detta är verkligen en serie jag vill läsa :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...