14 november 2013

Tv - serier [v46] del 1

the Tomorrow people  s1x1-5
Stephen har ärvt sin förmåga av sin pappa och hans farbror jobbar emot the tomorrow people, men nu jobbar Stephen hos sin farbror bara för att kunna luska i vad de sysslar med så han hinner varna sina vänner och försöka få veta mer saker kring sin pappa.
Stephen har vissa förmågor som andra av sin "sort" inte har, han kan stanna tiden, sen kan de även telepartera sig speciellt genom vissa portar och läsa tankar.
Ett riktigt bra och spännande avsnitt och serien blir bättre och bättre hela tiden.
Så vilka par shippar jag då? Cara och John gillar jag tillsammans och Stephen och Astrid.

Arrow s2x5
Sarah berättade för sin pappa att hon lever så att de skulle kunna fly och inte bli dödade av dem som är efter Sarah.
Jag shippar inte Oliver med Sarah, bättre då med Laurel men helst med Felicity.

Glee s5x4
Jag gillar den nya killen, han i New york, och den storyn känns mycket roligare än vanliga Glee.
Jag hoppas att Jake inte har tänkt vara otrogen mot Marley.

Greys Anatomy s10x8
Meredith och Christina fortsätter att vara sura och tjafsa. Vad är det för fel på Bailey?
Någonting är det för hon verkar nästan manisk där när hon satt på sängkanten och räknade någonting.
Sen när blev Matthew och April så tighta? Ja visst de ska gifta sig men tidigare har man alltid tvekat om det verkligen ska vara dem.

the Vampire Diaries s5x6
Silas är dödlig och Tessa vill döda han. Silas i sin tur återupplivar sin stora kärlek som surprise ser ut som Katherine och Elena,  men hon dödar Silas för att dricka hans blod och få i sig the cure.
Katherine våldgästar Caroline och Elena på universitetet. Hon hjälper Caroline med professorn Dr Wes och försöker sen hjälpa till att luska i vad som egentligen pågår.
Sen börjar Katherine tro att hon är döende så hon vänder sig till Dr Wes för att han ska göra henne till vampyr för hon har ingen plan på att dö igen. 

the Carrie Diaries s2x3
Larissa är tillbaka, Carrie och Sebastian hånglade, och när Carrie vill ha han tillbaka så berättar han att han är beredd att låta henne gå. Och då gick han till den där äldre kvinnan....
Mouse försöker hjälpa Maggie till att söka till universitetet men hon motarbetar det för att hon inte tycker att hon är värd något bättre.
Maggie har umgåtts med den där polissnubben igen men inser tillslut att hon måste fixa det om hon vill ändra sitt liv och få den framtiden som hon vill ha.

the Blacklist s1x8
Elizabeths pappa är döende i cancer och Red hjälpte han på traven genom att kväva han med en kudde, sen går han och sätter sig och tar en kaffe brevid Tom.
Men var det bara jag eller kändes det som att det egentligen är Red som är Elizabeths pappa.

Reign s1x4
Francis blev genast mer intresserad av Mary sedan han fick konkurrans av Thomas.
Nu blev Mary förlovad med Thomas efter att hon hjälp kungen så att han skulle upplösa hennes förlovning med Francis. För nu vet alla det jag misstänkte att det var Thomas som skvallrade om att det var trupper på väg.
Nu har kungen en till älskarinna, och Mary, Francis och Sebastian lyckades bevisa att Thomas var den som skvallrade och räddade Simons liv.
Jag hade nästan glömt bort Clarissa, jag hoppas vi får se mer av henne i kommande avsnitt.

the Tomorrow people s1x6
the Tomorrow people blev en till och de som är ute efter dem blev en färre.
Stephen kysstes med Cara men jag hoppas att det inte kommer hända igen för jag vill inte se dem tillsammans för jag vill se Cara med John, men det kändes som att det kommer hända igen och igen och Stephen och John lär nog bli ovänner.
Lite komiskt att Stephens farbror dejtar Morgan som är en av the tomorrow people.


the Originals s1x7
Hayleys babys blod kan man göra hybrider av så nu blev bebisen ännu mer värdefull när man vet att det är så men de verkar vara bundna till Hayley.
Rebekah och Marcel pratade ut om sina känslor och om hur hemsk Klaus är så nu kanske de kommer börja sammarbeta.
Tyler och Klaus bråkade och det Tyler är ute efter är att få dö för att han plågas och om han inte klarar av att döda Klaus så vill han inte leva.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...