27 oktober 2013

Tv - serier [v43]

the Vampire Diaries 
s5x02-03
Jag gillade twisten att Silas inte kunde komma sig in i Matts huvud, men han kunde verkligen komma sig in i Elenas huvud.
Nu fick Bonnie en bra twist oxå, för jag gillade inte att det bara var hon och Jeremy som hade en egen liten bubbla utan att Matt nu oxå finns med där och att Matt och Jeremy teamar ihop.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att Stefan och Elena ska vara ödet eftersom båda är dubbelganger, men äntligen fick vi se den Elena vi såg i början, hon är mer rå och elak med Damon.
Kul twist nu när Stefan inte minns Elena och Damon, och antagligen inte någon annan heller.
Katzia(Tessa) kan bli en riktigt spännande karaktär, även hon som försöker komma när Silas är en ny intressant karaktär, jag vill se mer nu för den här säsongen är riktigt bra.

s5x4
Jag gillar att Stefan och Elena har sån kemi och när hon försöker få han att minnas vem han var och vilka alla är och jag började längta tillbaka till första säsongen. Jag gillar Elena när hon är så här glad, sprudlande och lycklig.
Vad jobbigt för Matt att känna att någon har tagit över hans kropp, och sen filma sig själv och se vad han gör när han egentligen tror att han sover.
Nu fick alla veta att Bonnie har varit död ett tag och nu hade de en typ begravning och värsta gråtkalaset, jag erkänner jag grät oxå bara för att det var så sorgligt och jag vet hur det känns att förlora en vän.

Tyler kom till begravningen/minnesstunden och det kändes jätte konstigt och jag kan inte påstå att jag har saknat han, jag föredrar serien utan han.
Vad spännande när Professorn gjorde Jessie till vampyr eftersom han ändå hade vampyrblod i sig, ska han experimentera med han nu eller försöker han göra en grupp vampyrer som han kan bestämma över? Eller vad är han ute efter egentligen, den storyn känns väldigt intressant nu!

Beauty and the Beast s2x03
Jag älskar verkligen Cat-Vinc och deras kemi och äntligen har Vincent börjat få tillbaka minnen, men då är det hon som inte riktigt är intresserad längre...
Men att Gabe skulle vara intresserad av Cat kändes väldigt långsökt.
Äntligen berättade Heather att Cat inte var släkt med sin pappa, för blodprovet visade det så ska bli spännande nu att se hur den storyn utvecklas för hon är ju så nyfiken av sig så hon måste ju snoka reda på vem det egentligen är och varför hennes föräldrar aldrig berättade det.

the Mentalist s6x04
Tiger tiger, vad kul när man hela tiden leds i riktning mot att få veta vem som är Red John.

Awkward s3x11
Nej inte ett triangeldrama igen, snacka om serie som blir sämre och sämre!! Nu är jag less och de måste ge serien en riktig story NU eller så kastar jag den här serien i soptunnan.''

the Blacklist s1x5
Den här serien blir bättre och bättre hela tiden. Red fixade så att Elizabeth skulle få veta sanningen om sin make och Tom vet att hon har hittat lådan med pengar och pass i golvet.
Däremot förstår jag inte vem det är som har riggat kameror i deras hem.

Greys anatomy s10x6
Jag förstod att Alex var och spionerade på sin eventuella pappa och lite skum pappa som saknar ett barn när man har flera. Alex var inte schysst mot Jo!
Arizona och Leah, jaha jag känner att jag inte kunde bry mig mindre och jag hoppas att Callie hittar någon vettig person snart, en ny snygg kille kanske?
Meredith och Derek löser sina problem på ett vuxet sätt!


 the Originals s1x04
Rebekah hittade Elija men så löart kunde hon inte komma nära.
Davina fick lov att hoppa av skolan och saknar vissa delar speciellt en viss pojke(Tim) och det är nog rätt väg att få hon att att bli lite snällare. Marcel håller Davina säker så Klaus ger henne erbjudandet om att han kan hålla henne säker utan att tvinga henne att sluta leva sitt liv.
Hayley fick kämpa för sitt liv, Rebekah försökte rädda henne men lyckades inte men hon återvände hel tack vare barnet som bor i hennes mage. Klaus vill inte att någonting ska hända Hayley ändå ville han först inte ha någonting med hon eller deras barn att göra.
Klaus gjorde illa Tim och gjorde så han skulle överleva tack vare vampyr blod och vips blev Davina skyldig han en tjänst.

Arrow s2x03
Lance gick till Arrow och sökte hjälp med att få fast en brottsling, Arrow vänder sig till Roy med lite hjälp och nu verkar han ha "Cat woman" på sin sida. Jag fick för mig att hon inte var så god men det kanske hon är i alla fall.
Lance och Lauren blev tagna av den där brottslingen men Arrow rädda dem och nu har han även dom på sin sida, så team Arrow blir bara större och större.
Ja vad kul med Cindy(Sin) för den skådespelaren var med i the Killing som Bullet.

Chicago fire s2x5
Jag gillar Gabby med undercover polisen, jag vill ju inte se henne med Casey den båten gick för länge sen och efter så mycket fram och tillbaka känns det som för mycket runt omkring.
Vad bra att han killen man först trodde var en råtta, att han snackade med Shay om hur hon mår efter att han killen tog livet av sig.
Äntligen blev de kanske av med råttan, men vilka konsekvenser kommer det bli?
Chefen på 51 sa upp sig och att då pappa Severid ska ta över rollen känns konstigt, för vilken sida spelar han på egentligen. Riktigt tråkigt om Chefen är sjuk men är ju inte ovanligt med problem med lungorna hos brandmän.

Hart of Dixie s3x3
Vad skönt att Lemon och Annabeth insåg att Bells inte var så roligt längre.
Linley är jätte jobbig, snacka om någon som tror att hon kan få allting hon vill ha.
Brick har en "spion" efter Zoe för att se om hon försöker vårda någon eftersom hon nu inte har rätt att starta eget förens om ett år men Brick insåg tillslut att Zoe verkligen vill få jobba i Bluebell.
Jag gillade när Wade och Joel umgicks och att Wade försökte hjälpa Joel och Zoe, men jag vill se Zoe och Wade tillsammans NU!!

the Carrie Diaries s2x1  *säsongsstart*
Inte shysst av Donna att ta med Sebastian till Carrie och Walt. Men jag vill se Sebastian och Carrie tillsammans men de kan väll inte få ett lyckligt slut med tanke på Sats?
Jag gillar Dorras pojkvän Miller.

Ravenswood s1x1  *seriestart*
Spinoff på PLL. Jag gillar skådespelerskan(Nicole Gale Anderson) som spelar Miranda, hon är även med i Beauty and the Beast.
I det här första avsnittet fick man mest lära känna lite karaktärer och det var rätt spännande speciellt slutet så jag hade verkligen föredragit om det här hade varit ett dubbel avsnitt.
Men efter det här avsnittet har jag då tänkt se mer men vi får se längre fram hur det känns.



1 kommentar:

  1. En av anledningarna till att jag har svårt för the carrie diares är att man vet att hon gifter sig med Mr Big och kommer leva singel liv. Då blir det så fel att gilla något är innan....

    sv: Jag håller med dig om att kemin mellan Elena och Stefan var grym i avsnittet. Jag blev en Stelena shipper på nytt nu :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...