12 september 2013

bara några av mina TBR böcker ;)

Jag hade en idé i slutet på december 2012 så att jag inte skulle öka på antalet olästa böcker (som jag misstänker är ca 600 stycken)
Min idé var att om jag varenda bok som jag köpte (som inte var för att komplettera en serie, men senaste boken ligger i olästa "högen") skulle läggas på min byrå och nattduksbordet, men ni ser ju hur fullt det är, så bl.a. recexen fick flytta in till köket.
Och med tanke på att vi nu är inne på September vilket innebär 3½ månad kvar så kan nog vi alla inse att det är OMÖJLIGT att hinna med årets inköp vilket innebär att dessa sen ska flyttas till de 2½ överfyllda bokhyllor med olästa böcker och att jag grovt misslyckades med min plan.
Fast planen var bra, tror bara jag köper och får för mycket böcker... ;) om det nu kan bli för många böcker, det tycker ju inte riktigt jag ;)



Så what to do? Haha nää ingenting, för sambon gnäller inte ens över att mina böcker tar över vårat hem utan han frågar istället hur jag har planerat (vi har en oinredd vind där vi i framtiden nog kommer bygga ett bibliotek)
Jag ÄLSKAR att jag har SÅ många böcker här hemma som jag vill läsa NU! 
Dock ropar vissa böcker så mycket på mig så att jag får svårt att koncentrera mig på de böcker som jag redan har påbörjat men det är ju ett i-lands problem.
Men nästa år så TROR jag att jag inte kommer köpa böcker i samma utsträckning som senaste åren, jag börjar ha många olästa serier och delar i massor med serier som vill bli lästa helst igår. 
/ [Anna]

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga bokhögar! :D

    Bokcafét ligger på Örnäset. Edeforsgatan 23 har jag för mig adressen är, i källaren på det huset :).

    SvaraRadera
  2. Och just ja! Bokcafet har för tillfället bara öppet onsdagar mellan 12-15, kan ju vara bra att veta kom jag på :P

    SvaraRadera
  3. I flera år nu (märkligt nog ungefär från när jag började bokblogga) har min plan varit att läsa fler böcker än jag köper. Eller egentligen snarare då, inte köpa fler böcker än jag läser. Det går så där :)

    SvaraRadera
  4. Oj oj jag som får ångest och bli stressad när jag har 2-3 olösta rec ex..

    SvaraRadera
  5. Wow! Där ligger man i lä när det gäller antalet olästa böcker ;)

    SvaraRadera
  6. Det GÅR inte att ha för mycket böcker... jag har inte lika många olästa, jag kollade i min boklista och jag hade ca en tiondel så många som dig, men däremot har jag massor av redan lästa böcker som ligger nedpackade här hemma och i ett förråd hos min pappa. Så jag längtar efter att vår gillestuga blir vår bibliograf och jag förhoppningsvis får plats med alla böckerna!

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara högar :) Du får visa upp dina böcker någon dag :)
    Jag måste nog ta en tripp till Ikea snart och köpa sånt där tillägg på mina billy bokhyllor och så kommer det bli dags för fler bokhyllor här hemma snart :) Drömmen är ju ett eget bibliotek hemma :)

    SvaraRadera
  8. Så många böcker! Men det är säkert kul att ha så många böcker som bara väntar på att bli lästa :)

    SvaraRadera
  9. Haha oj vad många! Och vad kul med en vindsbibliotek!!! Avundsjuk :D

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...