28 augusti 2013

Boel Bermann - Den nya människan


Den nya människan
handlar om Rakel som vi får följa när det helt plötsligt inte föds fler barn i världen men när det från ingenstans startar igen så är det inte normala barn som föds utan dessa nya barn är utvecklas snabbare, pratar inte och de fördrar varandras sällskap. 

Rakel får uppleva hur två av de nya barnen försöker döda ett vanligt barn i en lekpark och för att försvara det Rakel anser är det riktiga barnet så dör ett av de nya och nu vet hon verkligen vilket hot de nya barnen är. 
Men är andra villiga att acceptera att de nya barnen är farliga? Eller kommer föräldrarna förneka det och inte inse det förens det är försent?

Jag kan inte påstå att jag hade för höga förväntningar på denna bok för jag hade inte hört så mycket om Den nya människan eftersom den har recensionsdag idag. Men nu när jag har läst så har man läst att andra har tyckt boken har varit SÅ bra men jag har aldrig känt så men det har hjälp mig att fortsätta med boken för jag har tänk att "Snart kanske det blir så där bra som många säger" men nej tyvärr det uteblev för mig.
Boken är lättläst med korta kapitel men nej tyvärr så gillar jag den inte och fastnade aldrig.
Betyg 2 av 5

Boken finns att köpas på Adlibris   CDON 

2 kommentarer:

  1. Tänk att man kan tycka så olika! Jag älskade boken och tyckte den var en av de bättre jag läst!

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja smaken är som baken och tur är väl det :D

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...