3 maj 2013

Oavslutade trilogier/serier

Inom parantes står vilka böcker jag har kvar att läsa...och sen finns det massor med serier här hemma som inte ens är påbörjade(som jag inte ens har räknat upp) men man måste ju börja någonstans och att läsa de olästa delarna på påbörjade serier är både roligt och lär gå fort :) 

Pågående trilogier/serier:
Jussi Adler-Olsen - Avdelning Q (4, 5,6?)
Mats Ahlsted - Fatima & Sören (5,6,7?)
Mark Billingham - Tom Thorne (3,4,5,6,7,8,9,10?)
Henrik Brun - Ketil Brandt  [1/3]
P.C. Cast - House of night (2-8)
Ann Cassidy - Vera Stanhope (2,3?)
Ann Cassidy - Shettlandskvartetten (1,2,3,4)
Susanne Collings - Hungerspelen [1/3]
Thomas Erikson - Alex King (2,3?)
Jerker Eriksson - Victoria Bergmans svaghet [1/3]
Knut Faldbakken - Vallmann (3,4,5?)
Becca Fitzpatrick - Fallen ängel [2/4]
Carin Gerhardsen - Hammarby serien (5,6?)
Camilla Grebe, Åsa Träff - Siri Bergman (3,4?)
Mo Hayder - Walking man (2,3?)
Roslund, Hellström - Evert Grens (6,7?)
Michael Hjort - Sebastian Bergman (3,4?)
Anne Holt - Inger Johanna Viik (6?)
Anne Holt - Hanne Wilhelmsen (9?)
E.L James - Fifthy shades [1/3]
Mari Jungstedt -Knutas (11,?)
Mons Kallentoft - Malin Fors (6,7?)
Lars Kepler - Joona Linna (5?)
Camilla Läckberg - Fjällbacka (9?)
Liza Marklund - Annika Bentzon (10?)
Val McDermid - Carol Jordan & Tony Hill (2,3,4,5,6,7)
Anders de la Motte - HP Pettersson [2/3]
Kristina Ohlsson - Fredrika Bergman (7?)
Ann Rosman - Karin Adler (2,3,4)
Andreas Roman - Stockholm vodou (2,3?)
Sofie Sarenbrant - Emma Sköld (2,3?)
Ninni Schulman - Magdalena (3?)
L.J. Smith - Vampire diaries (3-?)
L.J. Smith - Night world (2-?)
Stefan Tegenfalk - Walter Gröhn (5?)
Johan Theorin - (5?)
Helene Thursten - Irene Huss (1,3,4,5,6,7,8,9,10)
Dan Buthler, Dag Öhrlund - Jacob Colt  (De flesta..)

6 kommentarer:

  1. Mycket att se fram emot i den listan! Jag avslutade nyligen Jerker Eriksons trilogi om Victoria Bergman, den var helt ok :)
    Kul att du är med i utlottningen av senaste numret av Granta på min blogg!

    SvaraRadera
  2. Har också tänkt upprätta en sådan lista men vågar inte riktigt, vill inte se hur många serier jag har påbörjade ;)

    SvaraRadera
  3. Är helt frälst i Ninni Schulmanans skrivsätt och hoppas verkligen på att det kommer fler böcker i den serien!

    SvaraRadera
  4. Men samtidigt är det roligt med serier för att då får man en eller flera personer att följa. Efter ett tag blir det nästan som gamla kompisar!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar alltid bli så besatt när jag läser en serie att jag inte kan läsa en annan bok innan jag är klar med serien. Jag hatar när fortsättningarna inte kommit ut när jag vill läsa dom.

    Sv: Jag har ganska nyligen flyttat och har inte hittat en bra tv/bokhylla än så bilderna kommer när jag fått upp dom ordentligt ;) Sen förstår jag att du laggt undan PLL med Dallas borde du kolla in :)

    SvaraRadera
  6. Som Carro skrev jag vågar nog inte göra en sån här lista ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...